vakantie in Benidorm 2016

De koffers zijn al terug uitgepakt en weggeborgen. Mijn vakantie zit er alweer op en, hoe kan het ook anders, het was weer overheerlijk!

Ik denk dat we ons recordtijd met één dag hebben verslaan: dit jaar hebben we 3 weken en een half in Alicante en Benidorm door gebracht.
Vooral in de eerste helft hebben we nogal wat excursies gedaan, in de tweede helft waren het vooral de "Festes Patronales" en vrienden en familie die onze aandacht trokken.
Het was dan ook vaak uitzonderlijk goed weer. Begin november hebben we in Alicante een dikke 27 graden mogen genieten, en dan ga je natuurlijk niet wandelen, maar lekker op het strand liggen...

Toch heb ik aan mijn lezers gedacht. We hebben Villena bezocht, gefietst naar Jijona, we hebben enkele musea bezocht en we hebben de zware tocht over de Sierra Helada voltrokken. Ons bezoek aan Denia hebben we uitgesteld omdat de tram nog steeds niet tot ginds rijdt (je moet een pendelbus op), maar we zijn tevreden gesteld met nogmaals een kort bezoek aan Altea en haar alternatieve winkeltjes. Stof genoeg voor nog enkele boeiende artikels.

Mijn perceptie op Benidorm is absoluut niet veranderd. Het blijft een prachtige stad met een geweldige mix van mensen en culturen. Er heerste steeds een gezellige drukte in het oud gedeelte(volgens mij was haast heel Benidorm nochtans volboekt). In de Engelse buurt was het de eerste dagen heel rustig 's avonds, pas als de feesten begonnen, werd het er terug gezellig druk. Op de Fancy Dress Party na de feesten was het echter ongelofelijk druk. Volgens de officiële bronnen waren er maar liefst 40.000 mensen aanwezig!

Mijn perceptie van Alicante moet ik toch wat bijstellen. Nooit ervoor had ik er 8 dagen verbleven en nu hadden we het gevoel dat we Alicante echt gezien hadden. Wat me opviel is dat er dit jaar verrassend veel toeristen rond liepen. Alicante geniet vast mee van het stijgend aantal Spanje-toeristen. Jammer genoeg ook enkele restaurants die hiervan profiteren. Zo hebben we een Paëlla gegeten die meer smaakte als een Chinese nasi-goreng.
Ook werden we op het strand continue geërgerd door Aziatische dames die massages voorstellen. De brutale dames schudden je zelfs wakker als je lekker op het strand ligt te slapen om met hun schelle stem vervolgens "massaje!" te roepen. Zeer vervelend. Ook in Benidorm doemde dit fenomeen op, al heb ik het in Benidorm tweemaal gehoord in twee weken en in Alicante was het haast tweemaal per minuut... Ook de malafide sangria-verkopers, die in Benidorm (tijdelijk?) verdreven zijn, tieren welig op het strand in Alicante. Onbegrijpelijk, want het is een redelijk klein strandje en ordehandhaving kan er toch echt niet zo moeilijk zijn?
Alicante blijft een hele boeiende stad en ik heb er prachtige dingen gezien. Maar als perfecte vakantiebestemming? Geef mij maar Benidorm!

Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Mijn vakantie in Benidorm 2015
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Benidorm Fiestas

Hieronder enkele willekeurige foto's van de reis.









Lees ook: Benidorm Actueel
Lees ook: Mijn vakantie in Benidorm 2015
Lees ook: Excursies / Ervaringen
Lees ook: Benidorm Fiestas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten